З 16 січня всі заклади сфери послуг мають перейти на українську мову, це норма Закону і є обов’язковою для виконання. Спілкування персоналу з відвідувачами має відбуватися державною мовою, винятком є лише особисте прохання клієнта.
Українська мова-мова обслуговування в Україні
Використання державної мови в сфері обслуговування закріплено статтею 30 Закону “Про функціонування української мови як державної”. 16 січня 2021 ця норма вступає в силу, що означає остаточний перехід на українську мову сфери обслуговування.
Підприємства всіх форм власності, ФОП та інші суб’єкти господарювання зобов’язані обслуговувати клієнтів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою.
В яких сферах послуг українська мова є обов’язковою:
- торговельні заклади (магазини, супермаркети, ТРЦ);
- інтернет-магазини;
- кафе, ресторани, бари та інші заклади громадського харчування;
- банківські установи;
- аптеки;
- автозаправки;
- бібліотеки;
- розважальні заклади;
- спортзали;
- салони краси;
- заклади побутового обслуговування.
Обслуговування українською мовою з 16 січня стає обов’язковим також в медичних, освітніх закладах (в т.ч. гуртках, секціях, навчальних курсах), соціальних установах.
Надання інформації про товари і послуги
Назва та характеристики товарів, дані про терміни експлуатації, інструкції, опис послуг зобов’язані подаватися державною мовою. Це також стосується меню в закладах громадського харчування, квитків, цінників, гарантійних талонів.
Інтернет-магазини та інтернет-каталоги зобов’язані використовувати в наповненні сайтів державну мову.
Покарання за порушення “мовного закону”
За порушення мовного закону суб’єкту господарювання спочатку виносят попередження з 30-денним терміном на його усунення.
При повторному виявленні порушення протягом року суб’єкт зобов’язаний виплатити штраф у розмірі 300-400 неоподаткованих мінімумів доходу громадян – від 5100 до 6800 грн.
У Скадовську власник одного кафе розказав як буде стимулювати персонал до застосування української мови. Якщо клієнти поскаржаться йому на те, що персонал закладу спілкується з ними мовою загарбника, то компенсацією за те, буде кава за рахунок реалізатора.