Як заявив днями, під час години запитань до уряду у ВРУ, заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк:” Морські порти України, за винятком портів Усть-Дунайська та Скадовська, де існують проблеми, виконують фінансовий план 2018 року на 120%”.
Народний депутат України (фракція «Батьківщина») Сергій Соболєв, звертаючись до урядовців, заявив про катастрофічну ситуацію із морськими портами України. Нардеп назвав від’ємні результати восьми місяців діяльності українських портів:
«Я називаю вам результати 8 місяців діяльності цих портів: Усть-Дунайськ – мінус 1,3 мільйона гривень, Скадовськ – мінус 4,2 мільйона, Білгород-придністровського – мінус 13 мільйонів, Рені – мінус 16 мільйонів, Херсон – мінус 26 мільйонів, Бердянськ – мінус 27 мільйонів, Чорноморськ – мінус 33 мільйони. Такого ніколи не було. Такого ніколи не було. Завжди порти, включаючи порти Чорного моря і Азовського моря… приносили мільярдні прибутки. Після створення Адміністрації морських портів і здачі в оренду всіх причалів. Зараз там хазяйнують приватні структури, які зареєстровані в офшорних юрисдикціях», – наголосив народний депутат.
Заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк заперечив слова депутата щодо від’ємних результатів роботи морських портів. З його слів, проблеми, які є у портах Усть-Дунайська та Скадовська, існують десятиліття. Так, у порту Скадовська 8 років накладений арешт на майно. З його слів, нині, залучаючи приватні інвестиції, вирішують ці проблеми, адже держава не має змоги дотувати порти.
«Що ж до інших портів, то вони сьогодні виконують фінансовий план 2018 року на 120%», – повідомив Юрій Лавренюк.
Заступник міністра, відповідаючи на закиди нардепа щодо Адміністрації морських портів, зауважив, що створення таких адміністрацій – це загальносвітова практика.
А інше інтернет видання повідомило, що міністерство інфраструктури України готує порт Скадовськ до передачі в концесію.
Про це сказав заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань.
“Ми розглядаємо інвестпроект передачі в концесію цього порту”, – сказав він, коментуючи можливості розвитку гавані.
За словами Довганя, представники міністерства вже обговорили це питання з потенційними інвесторами.
Зокрема, Мінінфраструктури презентувало цей проект турецьким інвесторам.
Зазначено, що в 2017 році перевалка вантажів у Скадовському морському порту скоротилася на 36% – всього через порт пройшло 20,9 тис. т вантажів, що на 12 тис. т менше, ніж у 2016 році.
У міністерстві визнають, що Скадовський морський порт має дві ключові проблеми які не дають інтенсивно розвивати порт, це відсутність паспортних глибин та залізничного сполучення.